Gözleri Görmeyenin İmamlığı Olur mu ?

Hadisi Şerif :

Resulullah (sav) İbnu Ümmi Mektum’u ama olduğu halde, halka imamlık etmek için (sefere çıkarken) yerine halef tayin etti

Ravi : Hz. Enes

Kaynak :Ebu Davud, Salat 65, (595)

Açıklama :
1- Resûlullah, gazveye çıkarken mükerrer seferler, yerine Abdullah İbnu Ümmi Mektûm’u halef bırakmıştır, yani Mescid-i Nebevî’de imamlık yapmakla tavzif etmiştir.

2- Bu hadis, âmâların imâmetinde kerahet olmadığını gösterir. Gazâlî ve Ebû İshâk el-Mervezî gibi bazı âlimler, âmâ, görene nazaran daha çok huşû içinde olacağı için, onun imâmeti efdaldir demiştir. Ancak, diğer bazı âlimler de âmânın temizliğe gereken itinayı gösteremeyeceği, üzerine bulaşan necaseti göremeyeceği gerekçesiyle, gören kimsenin imâmetine efdal demiştir. Şâfiî hazretleri her ikisinin faziletli yönleri bulunduğu için aralarında fark görmemiş “ikisinin de imâmeti caizdir, faziletçe eşittirler” demiştir. Ancak “Görenin imâmeti efdaldir, çünkü Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), çoğunlukla gören kimseleri imam yapmıştır, gazveye çıkışlarda İbnu Ümmi Mektûm’u istihlaf etmiş olmalıdır” diyenler de olmuştur

admin

Soru ve görüşleiriniz için İrtibat: fikiratlasi1@gmail.com

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.